Posted by : Waalid Al-Marbawi Jun 22, 2016

Assalamualaikum dan Salam Nuzul Al-Quran...

Alhamdulillah, kita masih diberi kesempatan oleh Allah Taala untuk meneruskan kehidupan dan menjalani tanggungjawab berpuasa ke atas kita semua yang bergelar Muslim.



Dua hari yang lalu, tanggal isnin 20 Jun 2016, sekolah waalid telah mengadakan majlis pelancaran bulan panitia bahasa arab dan juga ceramah nuzul al-Quran. Hamba yang dhaif ini telah diberi amanah untuk menyampaikan ceramah tersebut.

Seperti biasa, bila dapat sesuatu tugasan terutamanya untuk memberikan ceramah/tazkirah, perasaan yang tidak boleh dihalang ialah GUGUP. Sebagai persediaan untuk memberikan ceramah, waalid cubalah membaca sedikit sebanyak input dari pelbagai sumber.

Setelah selesai majlis pelancaran, maka sampailah masa untuk waalid memberikan ceramah. Masa
diperuntukkan hanya 15 minit. Berceramahlah waalid...dengan perasaan tak tahu apa yang nak diceramahkan..haha...kebetulan pulak hari itu cuaca tersangatlah baik, point2 yang nk diceramahkan pun banyak lagi tak disebut, jadi waalid terus lajakkan masa sampai setengah jam lebih, tgok dalam gambar kat sebelah tu, PK 1 asyik duk jeling jaa...haha... itulah, bila tak mula, rasa macam tak tahu apa nak cakap, tapi, bila dah start ceramah, masa yang diperuntukkan tu rasa tersangatlah tidak cukup...bila ustaz dapat mikrofon...hehe..

Selesailah majlis pelancaran dan ceramah nuzul quran..waalid tampal sedikit gambar2 pada hari tersebut di bawah...layan.....(^_^)

persembahan murid pra sekolah







sebahagian besar guru GPI/GBA SK Taman Selasih

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -