Posted by : Waalid Al-Marbawi Jun 20, 2014

Bismillahirrahmanirrahim....

 Apa yang setelah 18 Bulan?

Alhamdulillah, segala syukur kepada Allah Taala yang masih memberikan ruang dan peluang untuk kita tetap menikmati kehidupan. sudah lama blog permata perjuangan ini tidak diisi dengan entry-entry terkini. Mungkin ada dikalangan pelawat-pelawat waalid yang stress dan kecewa tertanya-tanya kenapa dengan waalid kan?sebenarnya selama 18 bulan waalid telah menyambung pelajaran bagi mendapatkan Diploma Pendidikan Lepas Ijazah(lepas dpt ijazah..ambik diploma balik..haha)..

Waalid juga menjalani latihan dan praktikum di sekolah kebangsaan seri makmur,kuantan. Sungguh banyak pengalaman dan memori yang dapat dirasai di sana. Belajar dan mengajar merupakan satu perkara yang sangat susah jika tidak ada kesabaran dan perancangan yang baik.

Alhamdulillah,walau apa pun yang berlaku,18 bulan itu tetap berlalu,baik atau buruk hanya memohon agar Allah Taala menjadikan ianya sesuatu yang baik buat Waalid.

Doakan waalid dapat anugerah cemerlang ye..hehe

Sekarang masih menunggu keputusan akhir DPLI untuk sem 3 dan juga keputusan temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran. Mudah-mudahan waalid berjaya dan dapat penempatan di semenanjung a.k.a di Negeri Terengganu. Pun begitu,Pahang menjadi pilihan nombor 2 waalid sekiranya tak dapat negeri Terengganu..hihi(risau anak murid terasa hati..=P).

Cukuplah sekadar ini coretan semasa waalid...mencari semangat daripada kawan-kawan untuk teruskan berblog..rugi jugak rasanya kalau tidak berblogging nih..ramai kawan-kawan lari..hihi..

Oklah..bulan Ramadhan dah dekat..bola piala dunia pun semakin rancak, entah ada yang tahu atau tidak sekarang sedang berlangsung tilawah Al-Quran peringkat Antarabangsa..hehe..apapun,pilihlah dengan baik dan seimbangkanlah antara semuanya agar hidup kita sentiasa diberkati Allah...:)

Vrooommmm...vroommmmm...vrommmmmm...erk,bilalah waalid dapat beli motor macam nih..haha..terima kasih sudi membaca...wassalamualaikum warahmatullahi wabarokaatuh....

{ 3 Tembakan... read them below or Comment }

  1. Assalamualaikum.

    Waalid, minat superbike jugak ke? hahaha.

    Oh..patutla waalid lama dah tak update..sibuk dengan pengajian.. Semoga berjaya ya waalid.. insyaAllah..

    Ambik kesempatan ni nak ucapkan Selamat berpuasa untuk waalid sekeluarga.. :)

    ReplyDelete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -