Posted by : Waalid Al-Marbawi Aug 14, 2013

Alhamdulillah,hari ini dah masuk hari yang ke-7 kita berada di bulan Syawal, mesti masih ada yang beraya hari ni kan?ewah...beraya sakan korang ye?hehe, Walaupun dah masuk hari yang ke-7, kebiasaan mereka yang dah start puasa enam hari kedua syawal dah sambut raya hari ini.

Namun bagi waalid plak,susah nak puasa enam lagi buat masa sekarang ni, sebabnya time raya ni ramai pulak member-member lama yang jemput kenduri..jadi,tak boleh la nak start puasa enam lagi,tunggu masuk kerjalah nanti,senang sikit nak puasa.



Iyalah,orang jemput,kalau pergi tak makan kan terasa hati tuan rumah pulak kan?baik kita puasa enam lewat2 sikit,in syaa' Allah sempatlah nanti raya enam...raya kan sebulan..hihi..

Apa2 hal pun,kalau tiada keberatan,sama-samalah kita puasa enam sebab Nabi kita bersabda, yang mafhumnya kalau kita puasa sebulan di bulan Ramadhan + puasa enam hari di bulan Syawal, ibarat kita berpuasa selama setahun..ha, Subhanallah...sungguh rahmatnya Allah kat kita kan,senang je nak dapat pahala..jadi?jangan lepaskan peluang ye?^_^

{ 12 Tembakan... read them below or Comment }

  1. Alhamdulillah kakak dah mula hari Isnin, masuk hari ni dah tiga hari berpuasa insya-allah kalau tak ada aral Isnin depan cukuplah 6 hari sebab sabtu/ahad ini ada kerja kahwinlah pulak - kena makan lagi hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..sebab kerja kawin la sy tak jadi nak puasa lagi ni..huhu...waa..dah 3 hari..lagi 3 hari beraya la kakak ek?tahniah!...^_^

      Delete
  2. InsyaAllah ingin mula juga dalam masa terdekat

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Syaa' Allah....gudluck!..

      doakan sy juga ye...=)

      Delete
  3. InsyaAllah dalam masa terdekat Shakira mulakan :)

    ReplyDelete
  4. Insha Allah, ada jugak berniat nak berpuasa 6 ni.. =)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum.

    Waalid..habis duit beraya ya,hehe. Waalid, header tu..dah boleh tukar dah,muehehe.

    Samalah kita..tahun ni lambat skit mulanya. Tahun ni rmai pula buat kenduri. Yang nak bertunangnya, yg nak kahwinnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..memanglah habis duit beraya...duit minyak,duit raya budak2...huk3...

      errr...ok2,dah tukar dah header tu...xsempat nak design..hihi..hat ni pun pakai hentam kromo je...:P

      musim syawal musim mengawan..kikiki...

      Delete
  6. umphh..belum kerja lagi....jelesnya aku...huhuhuhuhu.
    Kalau ada kesempatan memamg niat nak puasa enam tapi rendang dan kari di hari raya ini tak mungkin ku tolak..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..itu memanglah tak boleh ditolak..tapi takkan sampai 30 hari kot makan rendang ngan kari..hehe...:P..

      Delete
  7. Camne waalid, puasa 6 okey? Hehee, banyak plk dugaan nk puasa 6 kan

    ReplyDelete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -