Posted by : Waalid Al-Marbawi Jun 12, 2013


Bulan Rejab sudah menjengah,bulan Ramadhan semakin menghampiri,mudah-mudahan Allah memanjangkan umur kita semua agar sempat untuk menjalani ibadah puasa dan amalan-amalan yang in syaa Allah diterima oleh Allah Taala. Tepuk dada tanya diri masing-masing sudah bersediakah kita untuk menempuh universiti Ramadhan nanti...

Baiklah, untuk entri kali ini,saya ingin menceritakan tentang salah seorang kawan saya,kawan saya ini seorang cikgu, boleh di katakan dia merupakan salah seorang guru yang paling muda di sekolahnya. Kawan saya ini sangat baik dan ramah orangnya.



Oleh kerana tersangat baik dan bagus pergaulannya, dia sering di buli oleh rakan-rakan sejawatnya. Yang paling saya sedih melihat keadaannya ialah apabila dia sering disuruh untuk menyiapkan tugasan(assignment) rakan-rakannya yang sedang menyambung pelajaran.

Saya sangat berempati dengan apa yang berlaku pada kawan saya itu,namun saya tidak tahu bagaimana hendak membantunya..saya berhajat kalau-kalau saya boleh memberinya tips/petua/cara untuk mengelak bila dia disuruh untuk menyiapkan tugasan rakannya...

Namun saya tiada idea dan cadangan untuk dikemukakan. oleh itu,saya berharap ada di kalangan sahabat-sahabat yang membaca entri ini untuk memberikan sedikit cadangan buat saya. Kalau ada cadangan yang baik dan bernas,bolehlah saya membantu kawan saya itu nanti..


{ 2 Tembakan... read them below or Comment }

  1. kesiannya dibuli..sya dlu pun selalu kena buli..macam kawan admin juga.. T__T tapi nak tak nak bersabar..huhu.tapi kalau dalam case ni macam di'pijak kepala' ja kan..better kawan admin kena bertegas..tak boleh selalu berlembut sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertegas?em...waalid pun fikir nak bgtau mcm tu jugak kat dia..mgkin itu satu cara penyelesaiannya...trime kasih..:)

      Delete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -