Posted by : Yu. Syamz Jun 14, 2011




Merupakan atsar yang dinisbatkan kepada Husain bin `Ali r.a., bahawa beliau mengajarkan seseorang jika mendapati orang lain dikurniai anak, agar mengucapkan selamat dengan do`a:

Barokallahu laka fil-mauhubi wasyakarta al-Wahib wabalagha asyuddahu waruziqta birrohu.
“Semoga keberkahan terlimpahkan kepadamu atas kelahiran ini. Bertambah syukurnya kepada Allah Yang Maha Pemberi kurnia. Dapat melihatnya hingga dewasa. Dan dikurniai kebaikan-kebaikannya serta keberbaktiannya.”

Di kesempatan ini,TAHNIAH diucapkan buat kekanda Suhaimi dan Kak Maria atas kurnian dan limpahan Rahmat Allah S.W.T kepada kalian.moga dengan kelahiran cahaya mata yang baru ini menyerikan lagi rumahtangga kalian dan bertambah rezeki daripada Allah Taala.didiklah dan bajailah ia dengan iman dan taqwa agar kelak menjadi pembawa panji ISLAM,insyaAllah..

"Ya Allah,Jadikanlah Anak saudaraku Ahmad Haris Zafran  sebagai hambaMU yang Soleh dan lindungilah dia dari sebarang kejahatan manusia dan jin.Allahumma aamin."

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -