Posted by : Yu. Syamz Jan 9, 2012

Dunia hari ini gempar dan panas dengan pengumuman kes tuduhan meliwat ke atas Dato' Seri Anwar Ibrahim(DSAI), hari ini mahkamah telah memutuskan bahawa DSAI tidak bersalah dah terlepas dari pertuduhan,memang satu kejayaan dan kita boleh kata bahawa mungkin keadlilan telah berpihak pada yang hak.

Namun,al-faqir sedikit curiga dan masih was-was dengan keputusan yang di war-warkan pada hari ini,bukan makna kata al-faqir percaya tuduhan DSAI melakukan kesalahan tersebut,cuma...sedikit terkejut dengan keputusan yang telah diumumkan..

Melalui pemerhatiaan al-faqir selama ini,kemungkinan kes DSAI dibebaskan adalah tipis berdasarkan ulasan-ulasan,bukti2 yang dikemukakan,serta tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh sesetengah blogger, dan kaki alam maya terhadap DSAI amatlah berat dan seolah-olah sudah terbukti yang DSAI.

Dua tahun lebih tuduhan2 liar,cacian,umpatan dan sebagainya diberikan kpd DSAI,cukup untuk membuatkan timbangan pahalanya berat jika ternyata DSAI tidak bersalah,bahkan hari ini mahkamah sudah memutuskannya..apakah mereka yang bertindak liar sebelum ini akan memohon maaf dengan DSAI dan akan dikenakan QAZAF(hukuman yang dikenakan ke atas pemfitnah zina jika tidak mampu menghadirkan 4 saksi yang layak)?.

Ketahuilah,kesilapan yang kita lakukan terhadap seseorang manusia tidak akan terhapus dengan memohon ampun daripada Allah semata-mata,bahkan perlu mendapat kemaafan dari manusia terlebih dahulu. al-faqir berharap mereka yang pernah melakukan kesilapan sedar dan memohon kemaafan sebelum dicabut nyawa oleh YANG MAHA ESA.

 Permata : curiga dengan permainan politik yang mendatang...walaubagaimanapun,al-faqir menyokong serta mengharapkan keadilan dalam segenap aspek di negaraku yang tercinta,baik politik,kampus,kerajaan, dan sebagainya...berpolitiklah dengan cara matang dan bukan dengan cara yang mudah dan jijik..wallahua'lam

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -