Posted by : Waalid Al-Marbawi Jan 20, 2012

Kesekian kali kita mendengar tangkapan demi tangkapan,siasatan demi siasatan dek kerana kesilapan yang dilakukan oleh mereka yang entah bagaimana yang difikirkan oleh mereka, mereka bukanlah orang yang tidak berpelajaran,bahkan di antara mereka adalah golongan mahasiswa dan cerdik pandai.

Gambar Mahasiswi yang baru ditahan dek ugutan terhadap PM


Mungkinkah kecerdikan mereka menghalang pemikiran dengan baik dalam membuat sesuatu tindakan?.

Sebagaimana yang kita ketahui,para hukama' pernah menukilkan :

الحق بلا النظام يغلبه الباطل بالنظام

Kebenaran yang tidak berperancangan akan dikalahkan oleh kebatilan yang terancang. Benar, jika kita mahu melaksanakan sesuatu tindakan,tidak kiralah apa jua bentuk tindakan samada untuk kepentingan sesebuah gerakan,mahupun yang melibatkan urusan peribadi, apa yang perlu di utamakan ialah 'akal' atau pemikiran yang waras. dan akal tersebut mestilah dipandukan oleh iman.

bukannya sesuatu tindakan diletakkan hawa nafsu dalam menentukannya kerana nafsu akan mendorong manusia kepada kejelekan atau perkara yang dimurkai Allah.

Mahasiswa yang ditahan juga kes ugutan tempoh hari


Sebelum ini kita dikejutkan dengan ugutan bunuh oleh seorang mahasiswa kepada Perdana Menteri Malaysia..hari ini kecoh pulak berkenaan isu seorang mahasiswi yang ditahan untuk disiasat dek ugutan bunuh kepada PM di dalam laman sosialnya.

Entah apa yang mereka fikirkan. pada pandangan saya,diorang hanya main-main dan ingin menunjukkan ketidakpuashatian terhadap pemerintahan Dato' Seri PM, namun bukan begitu caranya... Negara kita mempunyai undang-undang. perkara ugut bunuh ni bukan sesuatu yang main-main sedare.

Saya melihat anak muda khususnya mahasiswa/wi kian hari semakin bangkit menentang kebatilan,namun biarlah kebangkitan yang diaplikasikan biarlah yang mengikut flow dia dan bukannya membuta tuli. Antara tindakan yang boleh kita lakukan kalau benci sangat dengan kerajaan sekarang, realisasikannya pada PRU-13 nanti..hehe

Selain itu,tindakan yang relevan buat masa sekarang ialah memberi penerangan tentang kepincangan yang berlaku dalam kerajaan sekarang. sungguh,di luar sana ramai yang masih berada di bawah tempurung,lagi-lagi mereka yang tidak terdedah dengan kecanggihan moden,hanya berharap dan ber'iman' dengan media massa yang kebanyakannya pro kerajaan. tiada kebebasan media untuk pembangkang dan surat-surat khabar yang sudah terbukti menjadi agen pemutar belit.

Oleh itu,tugas kita@mahasiswa untuk bertungkus lumus mengeluarkan masyarakat dari kepompong 'jahiliah moden'  ini. Jangan bertindak sembarangan yang boleh memakan diri,rugi sahabat-sahabat...tenaga kalian boleh digunakan dalam banyak perkara lagi. Kalau ditangkap,dihumban dalam penjara..kalian juga yang merana.
 Gunakanlah segala kemahiran yang ada untuk menyedarkan masyarakat agar tidak tertipu dengan kerajaan sekarang. 

Pendek kata, marilah sama-sama menjadi 'HERO' @ 'HEROIN' yang ber'AKAL'...buat sesuatu dengan berlandaskan perancangan dan  secara ber'JEMAAH' bukan INDIVIDU...

عليكم بالجماعة فإن الجماعة رحمة والفرقة عذاب

Bagi kalian berjemaah(berkumpulan) kerana berjemaah itu adalah Rahmat dan berpecah itu azab
wallahua'lam.

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -