Posted by : Waalid Al-Marbawi Jul 25, 2013

Alhamdulillah, sudahkah kita mengucapkan terima kasih kepada Allah setelah Allah bangkitkan kita dari 'mati kecil' kita?setiap hari selepas bangun tidur kita mesti mengucapkan terima kasih kepada-Nya dengan mengucapkan Alhamdulillah,In Syaa' Allah hidup kita diberkati Allah.

Tik tok..tik tok..sudah hari yang ke-16 kita berpuasa, sungguh pantas masa berlalu. Mudah-mudahan kita memanfaatkan sebaik-baiknya peluang yang kita ada.

Semalam jiran(perempuan) waalid meninggal dunia,dengar kata dia meninggal disebabkan kanser paru-paru. Inna lillahi wainna ilaihi rooji3uun. Kematian adalah peringatan yang paling baik untuk seorang hamba.

Hidup kita ini hanyalah sementara dan tiada gunanya harta yang berjuta kalau hidup bergelumang dalam kemaksiatan,tiada guna pangkat setinggi gunung jika dahi tidak bertemu dengan hamparan sejadah.

Ingatlah,segala yang kita miliki akan ditinggalkan melainkan 3 perkara.

1) Sedekah Jariah

2) Ilmu yang bermanfaat

3) Doa anak yang soleh.

Semoga keberkatan bulan Ramadhan ni kita gunakan dengan betul,berlumba-lumba mengerjakan kebaikan. Bukan bila masuk separuh Ramadhan,apa di minda kita hanya Syawal,syawal,syawal! bukanlah tidak boleh bergembira dengan kedatangan Syawal,cuma biarlah bersederhana sahaja.

Maafkan atas keterlanjuran bicara. Selamat menjalani ibadah puasa dan berbuka. Moga puasa kita diterima oleh Allah Taala.

wallahua'lam 

{ 1 Tembakan... read them below or add one }

  1. Selamat menjalani ibadah puasa juga Waalid, semoga entri ini dapat menyumbang kepada pemahaman bersama dan memberikan peringatan untuk kita yang masih menghirup udara di bumi Allah ini. Salam ukuwah dari saya.

    ReplyDelete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -