Posted by : Waalid Al-Marbawi Aug 9, 2012

Alhamdulillah,tawaran hebat menanti kita semua.tawaran yang kalau kita mendapatnya maka sesungguhnya kita mendapatkan ganjaran yang tidak mampu kita dapat dengan keadaan umur kita yang pendek..tawaran yang disebut oleh Allah Taala dalam surah Al-Qadr.


Malam lailatul Qadar...dikatakan berada di malam ke sepuluh terakhir dan malam yang ganjil..seharusnya pada yang mengejar malam ni,tentunya tempat utama yang menjadi tumpuan kita adalah rumah-rumah Allah,samada untuk beri'tikaf,qiamullail,tarawih dan sebagainya amalan-amalan yang boleh kita lakukan...

tapi bagi kita,kebanyakannya malam sepuluh akhir ni kita penuhkan....




ke tempat SINI

|
|
|
|
V

ATAU SINI
|
|
V

TIDAK KURANG JUGA SINI
|
|
V

PERINGATAN : entry ini hanya ketukan kepada tuan punya blog ini,tidak melibatkan mana-mana pihak atau individu..samada yang masih hidup atau yang mati.bagi yang ingin terasa,dipersilakan..sekian!

Semoga kita diterima oleh Allah untuk menjadi hamba-NYA yang mendapat malam Lailatul Qadar dan segala amalan kita diterima dan dikira oleh Allah Taala supaya timbangan amalan kita di akhirat nanti BERAT dan dijauhkan dari amalan yang sia-sia..aamin

Cepat!!!lajukan pecutan terakhir untuk ke garisan penamat Ramadhan...!!!

{ 4 Tembakan... read them below or Comment }

  1. assalamualaikum..

    dpt duit bonus lak hehe
    tp hrp mrk tdk meninggalkan ibadah
    masih boleh selepas shopping kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..harap2 macam itulah...tapi kalau dah penat duk shopping..larat ke nak buat?hehe..itu persoalan..masing2 tanya diri la..hehe..^_^

      Delete
  2. hehehehe... makan dalam entri ni.hehe..tapi memang kenyataan pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang makan dalam..sebab itulah waalid ltk peringatan kat bawah tu..haha...harap2 xkne ban..huhu

      Delete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -