Posted by : Waalid Al-Marbawi Jul 14, 2011

Laporan akhbar Utusan-14/07/2011

Laporan Malaysiakini-14/07/2011


Ugutan demi ugutan diterima oleh mahasiswa/i mesir khususnya Terengganu. Perkara ini sudah menjadi kebiasaan bagi pihak yang merasakan mahasiswa/i umpama budak-budak kecik yang boleh dicucuk hidung sesuka hati. Kalau boleh,mereka ingin melihat mahasiswa/i ini mengikut sahaja kehendak mereka. Kata kanan,semua ikut ke kanan.kata kiri,semua ikut ke kiri.

Saya merasa kesal dengan pihak yayasan Terengganu yang mengeluarkan kenyataan hari ini yang mengecam mahasiswa/i Terenggganu yang mana akan mengenakan tindakan kemungkinan ditarik pinjaman/ditarik zakat dan sebagainya. Kononnya sebagai hukuman kepada mahasiswa/I yang mengikut perhimpunan haram HALAL BERSIH 2.0 yang diadakan di mesir baru-baru ini.

“Pengarah Yayasan menunggu laporan dari Pegawai Tadbir (Hal Ehwal Pelajar) Terengganu.”

Kenyataan ini sangat lucu dan jengkel saya rasa sebabnya untuk pengetahuan semua,pegawai ni dah lama pulang bercuti/buat kerja di Malaysia(lebih kurang 3 bulan dah-bermula 1 April hgga skrg). Tak tahulah apa yang dibuatnya di Malaysia. Yang pasti,sudah lama dia tidak bersama dengan pelajar,macam mana nak buat laporan?klakar bukan? Kalau ada laporan,agak2 bagaimanakah laporan itu?takkan laporan rekaan kot?sudah tentu bukannya berpihak pada kami!

Sepatutnya pihak yayasan mengenakan tindakan juga kepada pegawai kerana sudah lama kami tidak ‘bercanda’ dengan pegawai HEP Terengganu..hehe..Kondisi pelajar di sini pun ntah dia tahu @ tidak. Inikan pulak nak menjaga kebajikan pelajar. Tidak adil la kalau kami je yang asyik kena tindakan,lagipun himpunan HALAL Bersih tu pun menuntut 8 perkara untuk melihat keadilan yang saksama. BERSIH suara rakyat dan kami juga rakyat Malaysia,salahkah? Atau kalian senang melihat kebobrokan dan kepincangan yang berlaku?

"tepuk dada tanya iman kalian"

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -