Posted by : Waalid Al-Marbawi Jul 20, 2012




Alhamdulillah,muslimin dan muslimat yang berada di GMT+02,Cairo,Egypt mula menjalani ibadah puasa pada hari jumaat bersamaan 20 Julai 2012.

Puasa di bumi anbiya' kali ini lebih mencabar sesuai dengan syahru jihad(bulan Jihad) yang mana ummat Islam di sini akan menjalani ibadah puasa pada musim panas selama 16 jam sehari bermua waktu subuh jam 3.30 pagi hinggalah waktu maghrib 7mlm lebih.

Semoga universiti Ramadhan kali ini dipermudahkan Allah dan semoga mendapat natijah yang cemerlang pada kali ini.insyaAllah.

Selamat menjalani ibadah puasa,khususnya sahabat-sahabat yang berada di Bumi Mesir ini dan Seluruh Ummat Islam amnya.


Siiru 3ala Barokatillah~

{ 14 Tembakan... read them below or Comment }

  1. sehari je lagi ni..hehehe.. malam ni dah boleh tarawikh dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalid dah start pose ni..hehe....mesir pose ari jumaat...^_^

      Delete
  2. salam Ramadhan buat waalid sekeluarga..

    Ramadhan Kareem :)

    ReplyDelete
  3. malam ni dah blh teraweh.. selamat menyambut bulan ramadhan

    ReplyDelete
  4. Malam ni dh bole terawih kan. alhamdulillah.
    Semlm ade sorg staf my husb bertekak jugakla ngan dia. Dia ckp arini start berpuasa kt Msia. saya n husb pun ckplah, pengumunan pun belum ade, mcmane bole kata esok kita berpuasa. saya pun pelik mcmane dia bole kata camtu sdgkan dia bkn dok di negara West Asia pun. sbnrnye dia nk ngelak dari berniaga semlm, nk g tarawih katanya. sabo je la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..macam2...yup..kalau malaysia..jumaat malam sabtulah start taraweh...waalid dh start semalam(kkhamis malam jumaat)...skrg dh mula puasa..doakan kami di sini ya..^_^

      Delete
  5. Anda berada di Cairo kah? selamat berpuasa kepada semua umat Islam

    ReplyDelete
  6. nk ke sane.. boleh start awal puase.. salam Ramadhan waalid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..datanglah..pose kat Malaysia,raya kat sini..bleh raya awal sehari..huhu=P

      Delete
  7. Assalammualaikum waalid.

    Salam Ramadhan dan selamat berpuasa ya :) tima kasih sebab singgah blog lana ^_^ 16 jam? lama juga.. hehe. Urm..teringin nak tgk mcmna suasana kat sana masa Ramadhan ni >_<

    InsyaAllah..mudah2an Ramadhan kali ini yg terbaik berbanding tahun2 sblmnya..amin..doakan kami disini juga ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam...

      ramadhan kareem~..

      Yup..16 jam...memang lama,tambah cuaca panas lagi...memang menguji kesabaran..hehe

      insyaAllah,ade rezeki datanglah ziarah sini..

      Taqobbalallahu Minna Wa Minkum..aamin

      Delete

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -