Posted by : Yu. Syamz Jul 8, 2012

Bismillahirrahmanirrahim..

Apa khabar semua?harap sentiasa dalam keadaan sihat walafiat dan sudah bersedia untuk menghadapi ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi..

Pada hari ini,waalid ingin berkongsi kepada sahabat2 semua tentang sejenis font arabic yang waalid kira sangat 'terbaikk' bagi kegunaan mereka yang sedang menyiapkan 'bahas' atau dalam bahasa kampung waalid dipanggil assignment..huhu..

Untuk pengetahuan kalian.tulisan ini sangat kemas dan tidak serabut untuk dibaca,lagi-lagi sesuai bagi menarik markah bonus(kekemasan) dalam sesebuah assignment-err..ade ke markah bonus ni??

Empunya tulisan ini ialah individu yang bernama khaleed hosny :

Khaled Hosny, physician, living in Egypt. I love Arabic and type, interested in every aspect of letter forms and typography. Hobbyist translator, programmer and font developer. I support software freedom and I am actively participating in free software community.


Haa..gambar di atas adalah contoh tulisan amiri yang sudah waalid download dan install kat komputer waalid,sangat cantik dan menarik,waalid suka tengok tulisan2 yang kemas dan teratur sebab tulisan tangan waalid  tak cantik(eleh..guna mesin aci la,memangla kemas)..huhu.

Kepada sesiapa yang nak tahu lebih lanjut berkenaan tulisan amiri ni,boleh baca dekat SINI(omputih) dan SINI(arabic)

Untuk Download font ini,kalian boleh klik SINI

Ok,semoga perkongsian ini bermanfaat buat semua sahabat2 waalid..



wallahua'lam

{ 8 Tembakan... read them below or Comment }

  1. memang clear la font ni..
    thanks Waalid sebab share..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..kebetulan ada sorang ust ni,dia sedang buat assignment MA dia..dia yang bgtau waalid pasal font ni...so,waalid pun google la..hehe..^_^

      sama2..

      Delete
  2. Assalamualaikum..mmg bermanfaat perkongsian ni Walid... M balas kunjungan dan follow sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam...Alhamdulillah..

      terima kasih kembali..^_^

      Delete
  3. salam.. menarik ni, mmg suka trm ksh

    ReplyDelete
  4. macam mana nak dapatkan software font arabic ye.. CH dah download, tp jadi tulisan biasa , tak jadi tulisan arabic pun. nak dapat software camne ye utk jdkan font amiri ni jd tulisan arabic.. Harap faham maksud CH.. syukran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna window ape?utuk tulisan arabic ni,xperlu guna software pun..hanya perlu setting kat control panel je...nanti waalid buat tutorial..insyaAllah..^_^

      Delete
  5. ada sahabat ana bgtau juga, tapi ana tak pandai nak setting,dah buat,tp tak jadi.. keyboard ana xde tulisan arabic tapi boleh jer beli keyboard arabic, y pntg skg, nk setting tu..harap ada la tutorial tu, nnti gtau la ana.. OK.. syukran anta

    ReplyDelete

●▬▬▬▬ŕą‘۩۩ŕą‘▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬ŕą‘۩۩ŕą‘▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬ŕą‘۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬ŕą‘۩۩ŕą‘▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬ŕą‘۩۩ŕą‘▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬ŕą‘۩۩

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -