Posted by : Yu. Syamz May 27, 2012



Pertama-tamanya,ucapan takziah kepada mangsa kecelakaan Drag Batle dan juga buat kerajaan kerana kejadian yang tidak diduga ini berlaku. Semoga segalanya selamat.





"Setiap kejadian pasti ada hikmahnya..."


Peringatan,amaran dari Allah boleh datang dengan pelbagai bentuk,ianya boleh jadi berbentuk musibah yang menimpa.

Hikmahnya mungkin merupakan teguran 'lembut' Allah terhadap hamba-hamba-Nya yang lalai dari mengingati-Nya. Kalau dilihat daripada program yang dianjurkan,mungkin kecelakaan ini sebagai satu 'sign' bahawa Allah murka dengan maksiat yang dilakukan. Subhanallah,begitu Rahmat dan Penyayangnya Allah kepada kita semua..

Sesuatu yang harus,kalau bercampur dengan benda yang haram,jadinya HARAM. Sesuatu yang harus,contohnya berkumpul,berprogram dsb adalah sesuatu yang diharuskan,tetapi kalau bercampur dengan ikhtilat(percampuran bebas lelaki&perempuan), persembahan-persembahan yang mendedahkan aurat,bahkan ibarat telanjang, hiburan yang terlampau..maka jadilah ianya sesuatu yang sia-sia dan boleh jadi haram.

Semoga kejadian ini dapat memberikan kita pengajaran,iktibar dan menyedarkan kita daripada terus lalai dari mengingati-Nya...waktu 1.00 a.m-2.00 a.m tu kalau diisikan dengan munajat,qiam dsb untuk kesejahteraan saudara2 di Syria,Palestin dll kan lebih afdhal...

Selepas2 ini,kalau ada program sebegini,saya mencadangkan agar pimpinan kerajaan turut meletakkan dalam tentatif slot munajat perdana@qiamullail perdana...:)

wallahua'lam

Gambar Tragedi







Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -