Posted by : Yu. Syamz Jun 24, 2012

Bismillahirrahmanirrahim,

Pertamanya dan selamanya syukur dan terima kasih buat Tuhan sekalian alam,yang masih lagi memberikan nafas dan nikmat2 yang besar dan banyak kepada kita semua..

Allah Subhanahu Wa Taala telah berfirman dalam surah As-Soff ayat 2-3 :

يَا أَيُّهَا الَذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ * كَبُرَ مَقْتاً عِندَاللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لا تَفْعَلُونَ

Sebelum ini,saya ada membuat artikel berkenaan iklan2 di dalam web,rujuk (sini), setelah beberapa hari memantau iklan yang saya pasang di dalam blog ini,akhirnya saya mengambil keputusan untuk membuang iklan nuffnang dari blog saya. Agar tindakan saya bertepatanlah dengan firman Allah yang saya sebutkan di atas yang bermaksud :

"wahai orang2 yang beriman,kenapa kamu bercakap dengan apa yang kamu tidak kerjakan(2). Sesungguhnya amat besarlah dosanya bagi mereka yang bercakap apa yang mereka tidak lakukan(3)"


Saya juga berterima kasih kepada seorang hamba Allah yang menegur kerana saya turut mengiklankan apa yang saya tegur dalam blog saya,terima kasih..memang kesilapan saya dan saya memohon ampun dari Allah. Dan untuk pengetahuan semua,saya tidak pernah lagi mengambil upah a.k.a duit dari nuffnang tu..huhu(duit xde pun)

Saya berharap,kesilapan saya selama ini dimaafkan dan diampunkan Allah...Saya sudah setting sebaik mungkin utk iklan nuffnang tu,tp ada jugak yang tidak elok keluar,contohnya gambar wanita yang memakai kain tuala dsb...Astaghfirullah...apepun,semoga kita semua terhindar dari dosa samada kita sedar atau tidak..

wallahua'lam..

selamat beramal..^_^

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -