Posted by : Waalid Al-Marbawi Jun 4, 2012


Assalamualaikum w.b.t..

Apa khabar semua?

FACEBOOK...

Hem...setiap orang pasti mengenali dan mempunyai akaun facebook kan?mustahil lah kalau tidak ada FB..lagi mustahil kalau xpernah dengar kalimah FACEBOOK..

credit : soutulmujahid

F = Fahamilah wahai ummat Islam 
# ummat Islam hari ini ramai yang masih leka dengan kenikmatan dunia...tidak sudi untuk pandang ke kanan,kiri,hadapan dan belakang...tidak melihat dan sedar bagaimana ummat Islam pada hari ini..tidak cakna dengan penindasan dan kezaliman yang terjadi kepada saudara-saudara seakidah kita...kita?macam itulah...masih dengan kenikmatan dunia kita sendiri..hem..sedih!

A = Aurat itu wajib ditutup
# Wanita yang menganuti agama Islam WAJIB untuk menutup aurat..tidak kira mereka suka atau tidak...kita sering mendengar kata-kata:
"ala..i xsampai seru lagi la..."

Sebenarnya seruan sudah lama sampai..seruan yang dibawa oleh Nabi Muhammad Shallallahu 3alaihi Wasallam semenjak 1400 tahun dahulu lagi..itu alasan yang sudah tidak munasabah..xpayah nak beralasan lagi!

Ayuh sama2 tingkatkan kecaknaan kita terhadap agama kita yang indah lagi suci ini..kalau terlihat kawan2 atau sahabat2 kita yang masih leka dengan kesesatan..sama-sama kita tegur dan nasihatinya dengan cara terbaik..:),insyaAllah manfaat itu akan kembali kepada kita dan agama yang tercinta,insyaAllah.

C = Comel kan kalau tutup Aurat
# Yup..memang comel bagi yang tutup aurat dengan sempurna..^_^..so,sape yang xtutup aurat?maknanya..jangan perasan korang comel ye...haha..(jgn marah haa...)

Aurat lelaki kena jaga  jugak tu,jangan ingat aurat perempuan sahaja kena tutup..:)

E=Esok entah kita hidup @ tidak
# Ye..kita tidak tahu bilakah ajal kita akan menjemput kita..kalau hari ini kita masih bernyawa,saat ini kita masih bernafas..siapa boleh jamin yang 5 minit akan datang dia akan hidup lagi?esok,lusa dia masih di depan laptop lagi duk update status facebook,blog dsb..siapa dapat jamin?siapa?siapa?takde kan...hemm....so,ubahlah sebelum terlambat...taubatlah sebelum ajal menjemput...

B= Bukannya kita ini dijamin syurga
# hem...siapa yang banyak amalannya,insyaAllah ada bau syurga..siapa yang buruk amalannya..xde bau syurga la..tapi itu semua kerja Allah..wallahua'lam..

O = Orang yang tutup Aurat disayangi Allah
# sudah semestinya mereka yang melakukan suruhan Allah akan disayangi oleh-Nya...

O = Orang yang tidak tutup aurat dimurkai Allah
# buat salah...sapa yang tidak marahkan..lagi2 lah sang pencipta kita..

K = Kerana menutup Aurat diWAJIBKAN Allah @ Kerana kita mahukan keredhaan Allah
# seharusnya  untuk mencapai mardhaatillah(keredhaan Allah),kita wajib melaksanakan segala suruhan dan meninggalkan segala larangan-Nya..barulah kita selamat dunia dan akhirat..


bila lengkap,jadilah ia sebagai F.A.C.E.B.O.O.K..atau dengan bahasa kampung gue 'muka buku'..hehe..

semoga dapat memberi manfaat buat semua..

Wallahua'lam..
 

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -